Opleiding details

Duur:
1 dag
Een goede communicatie blijkt een essentiële voorwaarde voor werknemers om zich goed te voelen op het werk. We merken dat communicatie een vaak voorkomende factor is die mee aan de oorzaak ligt van conflicten/ontevredenheid/enz. Gezien communicatie speelt in alle lagen en op alle niveaus van een organisatie, is werken rond dit thema een belangrijke investering in het welbevinden van alle medewerkers en de werking van de organisatie. Hoewel we als mens altijd en overal (verbaal of non-verbaal) communiceren, blijkt het vaak mis te lopen op dit vlak. Afspraken worden anders geïnterpreteerd, feedback wordt anders opgenomen dan bedoeld, info wordt niet of foutief doorgegeven,... Via deze opleiding begeleiden wij u mee in deze moeilijke maar uiterst noodzakelijke materie.

Tijdens deze opleiding keren we terug naar de basis van communicatie: Wat is (non)verbale communicatie?, Wat is één-tweerichtingsverkeer?. Aan de hand van interactieve oefeningen wordt er verkend waar het vaak misloopt en hoe het anders kan. Uiteraard zal ook aan het geven van feedback, luistervaardigheden, interactiepatronen (welk gedrag lokt welk gedrag uit?) en assertiviteit aandacht worden besteed.

Doelgroep

Deze opleiding is voornamelijk geschikt voor een ruime populatie: werkgever, hiërarchische lijn en werknemers.

Contacteer ons bij vragen of interesse

* Verplicht veld