2

Maak kennis met de warme Premed-familie. 

Adviseren over gezondheid en welzijn, dat doen we niet alleen. Premed bestaat uit een multidisciplinair team van specialisten dat u proactief en persoonlijk ondersteunt met de nodige aandacht voor uw werkomgeving en bedrijfsactiviteiten. Advies nodig? We zijn slechts een telefoontje verwijderd.

Leer ons team kennen

Onze psychologen zijn bereikbaar via psychosociale@premed.be

  • Ann Van Acker
  • Annelies Geuens
  • Ellen Van Nuffel
  • Nele Geurts
  • Nele Sijmens

Het belang van psychosociaal welzijn op het werk

Met het uitwerken van een veerkrachtig welzijnsbeleid kunnen niet alleen de meest prangende problemen aangepakt worden, maar ook tijdig gesignaleerd worden.

Het mentaal welzijn van werknemers staat meer dan ooit onder druk. De gevolgen van een burn-out of ziekteverzuim zijn niet alleen schadelijk voor de persoon in kwestie, maar ook voor de efficiëntie van uw bedrijf. Daarom is proactief inzetten op de preventie van psychische problemen een must. 

Een persoonlijk welzijnsbeleid met Premed

Psychosociale risico’s verschillen naargelang de werkomgeving en de werknemers. Dat vraagt om een gepersonaliseerd welzijnsbeleid. Premed schuift aan tafel met leidinggevenden, hr-personeel, vertrouwenspersonen, ... Als werkgroep bekijken we samen waar het schoentje wringt en zoeken we naar oplossingen op maat. Nadien brengen we het nieuwe beleid onder de aandacht door middel van opleidingen en sensibilisering. Ook kunnen uw werkgevers terecht bij onze preventieadviseur psychosociale aspecten (PAPA) om hun hart te luchten. Onze vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor, verleent advies en treedt indien nodig op als bemiddelaar.

Hoe kan Premed u helpen?  

  • Premed ondersteunt u bij het implementeren en bijsturen van uw psychosociaal welzijnsbeleid.
  • Premed organiseert workshops, opleidingen en sensibilisatiesessies rond verschillende psychosociale thema’s, zoals alcohol- en druggebruik, stress en burn-out, ziekteverzuim, pesten en grensoverschrijdend gedrag. 
  • Individuele werknemers kunnen terecht bij onze preventieadviseur psychosociale aspecten (PAPA) voor vertrouwelijke gesprekken en advies rond psychosociale risico’s.
  • Premed zorgt ook voor de coaching van vertrouwenspersonen binnen uw bedrijf. 

Als klant bij Premed heeft u toegang tot tal van infofiches om uw preventiebeleid te ontwikkelen.

Zit u met verdere vragen? Bestel gratis onze brochure of kom langs op gesprek.

Downloads

Diversiteit en gelijke kansen op het werk
Bestand
Poster Ken jij onze vertrouwenspersonen
Bestand
Sociale Media op de werkvloer
Bestand
Drug - Informatie voor werknemers
Bestand
Alcohol - Informatie voor werknemers
Bestand
Het alcohol en drugbeleid - infofiche
Bestand
Psychosociaal welzijn op het werk
Bestand
Eerste hulp voor meer psychosociaal welzijn in KMO's
Bemiddeling - Informatie voor leidinggevende
Bestand
Respect op het werk - infofiche
Bestand
Register voor feiten van derden - TOOL
Bestand
Prestaties forfaitaire klanten - Risicoanalyse psychosociaal welzijn
Bestand
Prestaties forfaitaire klanten - Psychosociaal welzijn
Bestand
Wegwijsgids bij moeilijkheden op het werk
Bestand
Eerste psychologische hulp bij ongevallen - EPHBO
Bestand
Re-integratie na een burn-out
Bestand
Coaching stress, overspannenheid en burn-out - infofiche
Bestand
Premed Stress-less pakket - infofiche
Bestand
Checklist beleid psychosociaal welzijn - TOOL
Bestand
Gezocht - Vertrouwenspersonen
Bestand
Bemiddeling - Informatie voor werknemers
Bestand
Verwijzing Vertrouwenspersoon en Preventieadviseur Psychosociale aspecten
Bestand
De vertrouwenspersoon - Infofiche
Bestand
Procedure PSR voor het arbeidsreglement (met vertrouwenspersonen) - TOOL
Bestand
Procedure PSR voor het arbeidsreglement (zonder vertrouwenspersonen) - TOOL
Bestand
Aanwezigheid en re-integratie - infofiche
Bestand
Bewijs van melding discriminatie - TOOL
Bestand
Risicoanalyse psychosociaal welzijn - infofiche
Bestand
De vertrouwenspersoon - Infofiche
Bestand
Stress op het werk - handleiding voor werknemers
Bestand

Gerelateerd nieuws

gesprek
27.11.2023

Verplichte aanstelling vertrouwenspersoon

Het hing al een tijdje in de lucht en nu is het officieel: voortaan is een verplichte aanstelling van een vertrouwenspersoon noodzakelijk voor werkgevers die 50 of meer werknemers tewerkstellen. In on...
Meer lezen