29.04.2021
dezorgsamen-logo.gif

De coronacrisis heeft een grote impact op ons allemaal. De afgelopen maanden boden geen ruimte in de zorgsector om op adem te komen. De stressniveaus worden permanent chronisch wat het risico op langdurige uitval sterk verhoogt.

Wanneer je voor iemand zorgt, als zorgverlener of als leidinggevende van de zorgverleners, … is de druk groot.

 

Maar wanneer is de druk te hoog? Wanneer doe je best beroep op professionele hulp? De zorgscreener geeft je een signaal wanneer het nuttig kan zijn om een gesprek te hebben met een professionele hulpverlener. Bovendien kan je je gegevens achterlaten waarna je binnen de drie werkdagen wordt gecontacteerd door een collega-hulpverlener. Dankzij een sterk en innovatief partnerschap staat een breed beschikbaar aanbod van psychologische ondersteuning ter beschikking voor de zorgverlener.

 

Daarnaast spelen directe collega’s en leidinggevenden een cruciale rol in preventie en eerste opvang. Het gesprek aangaan met een collega die zich niet goed in zijn vel voelt is niet evident. Hoe je dit bespreekbaar kan maken, en indien nodig collega’s te motiveren en te ondersteunen om hulp te zoeken vind je in de eerste helper.

Wil je nog meer informatie? Ga dan naar deze website.